Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

w Niemczech czy Anglii mogą być nawet kilkakrotnie wyższe niż w Polsce. Wyjazdy są więc opłacalne dla sporej liczby osób, która potrzebuje zastrzyku gotówki lub poprawienia jakości swojego życia. Planując pracę za gr

Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

Transport do pracy

W ostatnich latach ilość osób, która podejmuje pracę za granicami naszego kraju, ciągle rośnie. Wpływają na to przede wszystkim zarobki, które w Niemczech czy Anglii mogą być nawet kilkakrotnie wyższe niż w Polsce. Wyjazdy są więc opłacalne dla sporej liczby osób, która potrzebuje zastrzyku gotówki lub poprawienia jakości swojego życia. Planując pracę za granicą powinniśmy przede wszystkim rozpocząć od załatwienia transportu w miejsce pracy. Wiele firm transportowych oferuje na przykład zorganizowane przejazdy busem dla pracowników udających się za granicę. Jest to dobre rozwiązanie tym bardziej, że bardzo często na transport busem decyduje się cała ekipa udająca się w określone miejsce pracy.


Konwencje i regulacje międzynarodowe

Uwarunkowania prawne

Osobny artykuł: Prawo transportowe.

Transport drogowy jest jedną z bardziej uregulowanych prawnie sfer działalności człowieka. Jest obiektem regulacji szeregu konwencji międzynarodowych, jak również prawodawstwa krajowego.
Konwencje i regulacje międzynarodowe

Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym15 ? regulująca zasady poruszania się po drogach
Konwencja CMR16 ? określająca wzór międzynarodowego listu przewozowego
Konwencja ADR17 ? dotycząca transportu materiałów niebezpiecznych
Konwencja TIR18 ? dotycząca tranzytu towarów samochodami ciężarowymi w transporcie międzynarodowym
Konwencja ATP19 ? dotycząca przewozów towarów szybkopsujących się
Konwencja AETR20 ? dotycząca czasu pracy kierowców
Umowa INTERBUS21 ? dotycząca międzynarodowych przewozów pasażerskich


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy


O rodzajach autobusów przegubowych

Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe). Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób. Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów. Budowane są jako trójosiowe (do ok. 18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok. 21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości). Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe. W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy. Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy